Sprzedaż online

Dowiedz się, czy prowadzenie sklepu internetowego się opłaca

0 Shares
0
0
0

Chcesz założyć własny sklep internetowy, ale obawiasz się, że nie dasz rady pokonać konkurencji? W rzeczywistości w branży e-commerce bardzo łatwo osiągnąć sukces. Chociaż powstaje coraz więcej platform sprzedażowych, regularnie wzrasta też zapotrzebowanie na usługi e-sklepów. Sprawdź, czy warto zdecydować się na tę formę biznesu! Dowiesz się również jak zacząć! Gotowy? Zaczynamy!

Jak zacząć prowadzić sklep internetowy?

Zastanawiasz się, czy założenie sklepu internetowego jest czasochłonne i czy poradzić sobie z nowymi obowiązkami?

Kup domenę na wybranej platformie

Jako osoba stawiająca pierwsze kroki w e-commerce możesz zdecydować się na wykupienie domeny na wybranej platformie. To świetne rozwiązanie dla osób początkujących, które chcą uniknąć zarządzania skomplikowaną infrastrukturą informatyczną i zależy im na sklepie internetowym gotowym do rozpoczęcia sprzedaży.

Załóż firmę i ją zarejestruj

Pamiętaj także, że musisz założyć firmę i zarejestrować działalność gospodarczą – pamiętaj, że sprzedaż nierejestrowana wiąże się ze znacznymi ograniczeniami miesięcznych zysków.

Wyszukaj hurtowanie i firmy kurierskie do współpracy

Następnym krokiem jest podjęcie współpracy z wybranymi hurtowniami i firmami kurierskimi oraz ustalenie odpowiednich form płatności i sposobów realizacji zamówienia.

Zadbaj o bezpieczeństo witryny

Jako właściciel sklepu internetowego musisz także wykupić certyfikat SSL, dzięki któremu potencjalni klienci zyskają pewność, że zakupy online na Twojej platformie są w pełni bezpieczne.

Jak widać, dopełnienie wszystkich formalności nie jest kłopotliwe, dzięki czemu szybko będziesz mógł rozpocząć swoją działalność.

Z jakimi kosztami wiąże się założenie sklepu?

Jeśli chcesz sprawdzić, jaka jest opłacalność sklepu internetowego, musisz najpierw poznać orientacyjne koszty jego prowadzenia. Nie są one wysokie, szczególnie na początku, gdy w dużej mierze będziesz korzystać z gotowych rozwiązań. Co więcej, osoby po raz pierwszy prowadzące działalność gospodarczą dodatkowo mogą liczyć na zniżki. Sprawdź, jakie koszty będziesz musiał odliczyć od swoich wpływów, aby przekonać się, czy prowadzenie sklepu internetowego jest opłacalne!

Koszty prowadzenia strony internetowej e-sklepu

Każdy właściciel e-platformy sprzedażowej musi odjąć od przewidywanych zysków koszt oprogramowania sklepu internetowego oraz koszt domeny. W przypadku korzystania z gotowych rozwiązań miesięczne wydatki za oprogramowanie nie powinny przekroczyć 100 zł, a roczny koszt domeny to zwykle kwota rzędu kilkudziesięciu złotych. Decydując się na prowadzenie własnego sklepu online, należy też zadbać o bezpieczeństwo transakcji realizowanych przez potencjalnych klientów. Pod tym kątem bardzo ważne jest wykupienie certyfikatu SSL. W przypadku korzystania z gotowej platformy sprzedażowej opłacanej abonamentem, koszty zabezpieczenia mogą nie przekroczyć 100 zł w skali roku.

Handel elektroniczny a własna działalność gospodarcza

Większość przedsiębiorców zainteresowanych prowadzeniem sklepów internetowych decyduje się na założenie własnej działalności gospodarczej. Wiąże się to z dodatkowymi kosztami stałymi i koniecznością regularnego uiszczania składki ZUS. Sklepem internetowym można kierować również bez założonej działalności. Niestety, w tym przypadku czekają Cię znaczne ograniczenia związane z wysokością przychodu – nie może on przekroczyć 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia brutto.

Sklep internetowy – dodatkowe koszty prowadzenia

Z jakimi dodatkowymi kosztami musisz liczyć się, prowadząc sklep internetowy? Przede wszystkim mogą to być wydatki związane z magazynowaniem, jeśli będziesz musiał wynająć dodatkowe pomieszczenie. Od zysków należy także odjąć koszty prowizji pobieranych chociażby przez bramki płatności. Jeśli zdecydujesz się wprowadzić sklep internetowy na zewnętrzne platformy sprzedażowe, do ogólnych wydatków doliczysz płatności z tytułu prowizji. Możesz także skusić się na płatną promocję swojej działalności, co będzie wiązało się z kolejnymi wydatkami. Wiele też zależy od marży, a także od zainteresowania danymi produktami. Zatem zanim zaczniesz sprzedawać, to przenalizuj dokładnie rynek. Nie zapomnij też stawiać na promocję, aby klienci poznali Twoją firmę.

Jakie zyski ze sklepu internetowego?

Zastanawiasz się pewnie, na jakie zyski można liczyć, podczas prowadzenia sklepu. Otóż ciężko jednoznacznie określić. Wiele zależy od popularności danego sklepu i sezonowości. Najczęściej w ciągu roku większą sprzedaż notuje się przed świętami Bożego Narodzenia i w okolicach Black Friday. Natomiast styczeń i luty będą spokojniejsze.

Efektywna promocja e-sklepu – co warto wybrać?

Ponieważ na rynku e-commerce panuje duża konkurencja, jako właściciel sklepu online musisz opracować konkretną strategię promocyjną, dzięki której dotrzesz do nowych klientów. Jeśli o to nie zadbasz, Twój biznes nie będzie przynosił upragnionych zysków, a oferta nie zostanie zauważona na tle konkurencji. Na szczęście skuteczna reklama nie musi oznaczać większych wydatków.

Działania marketingowe w mediach społecznościowych

Chcesz, aby jak najwięcej osób dowiedziało się o Twoim sklepie online? Koniecznie załóż mu profil na popularnym portalu społecznościowym. Za pośrednictwem Facebooka czy Instagrama szybko dotrzesz do wielu potencjalnych konsumentów. To tutaj możesz promować nowe produkty lub informować o nadchodzących wyprzedażach. Co najważniejsze, w ten sposób uda Ci się zareklamować swoją działalność w sieci zupełnie za darmo, wystarczy, że będziesz samodzielnie wstawiać nowe treści, związane z działalnością Twojego e-commerce.

Zadbaj o wysoką pozycję sklepu internetowego

W trosce o zwiększenie sprzedaży online należy także zadbać o jak najwyższą pozycję sklepu w wyszukiwarkach internetowych. Również w tym przypadku wiele skutecznych działań wykonasz samodzielnie. Możesz wypromować swój sklep za pomocą firmowego bloga, wstawiając na nim treści wzbogacone o konkretne słowa kluczowe, związane z Twoim biznesem. Koniecznie musisz też zadbać o odpowiednie zaprezentowanie swoich produktów.

Postaraj się, aby każdy z nich był opatrzony unikalnym opisem. Pamiętaj, że kopiowanie treści od producenta znacznie obniży pozycję sklepu w Internecie. Oczywiście ważny jest także estetyczny wygląd platformy sprzedażowej. Musisz zadbać o czytelne zdjęcie każdego produktu, aby przekonać klientów do złożenia zamówienia. Nie zapominaj o przejrzystym i intuicyjnym menu sklepu internetowego.

Sklepy internetowe – pomysł na biznes bez ponoszenia wysokich kosztów

Branża e-commerce to szansa na osiągnięcie sukcesu w biznesie bez ponoszenia większych wydatków. Samo prowadzenie sklepu www nie jest kosztowne, a działalność można rozpocząć praktycznie natychmiast. Ważne jest, aby wybrać odpowiednie kanały komunikacji, zapewniając klientom łatwy dostęp do kluczowych informacji. Z potencjalnymi konsumentami można kontaktować się mailowo, telefonicznie lub za pośrednictwem profili w social mediach.

Aby Twój e-sklep szybko odniósł sukces w Internecie, musisz także zadbać o korzystne warunki sprzedaży. Wysoki koszt dostawy czy brak dostępu do bezpiecznych płatności mogą zniechęcić klienta do sfinalizowania zakupu. Oczywiście Twój sukces w sieci jest uzależniony także od dobrego pomysłu na biznes. Zanim zdecydujesz się na założenie sklepu, przeszukaj Internet i zapoznaj się z konkurencyjnymi propozycjami. Pomyśl, jak będziesz mógł przekonać klientów do skorzystania z Twojej oferty.

Podsumowanie

Marzą Ci się satysfakcjonujące zyski ze sklepu internetowego? Zastanów się, na jakich kanałach sprzedaży warto oferować wybrane produkty. W zależności od asortymentu można stawiać na zróżnicowane kanały dystrybucji. Ponadto warto zwrócić uwagę na działania konkurencyjnych sklepów, które mogą być dla Ciebie świetną inspiracją. Wykorzystaj Internet, aby wypromować swoją działalność bez żadnych kosztów, a z czasem postaw na płatne reklamy. Przekonaj się, że w e-commerce sukces nie musi być uzależniony od kosztownych inwestycji.

0 Shares
Podobne artykuły