Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, w jaki sposób skutecznie pozyskać nowych potencjalnych klientów? Chcesz skorzystać ze skutecznych metod promocji, nie ponosząc jednocześnie dużych kosztów? Przeprowadzenie dobrze przygotowanej kampanii reklamowej pomoże Ci osiągnąć cele marketingowe i przede wszystkim: wpłynie na zwiększenie sprzedaży. W branży e-commerce dotarcie do odbiorców ze swoim produktem lub usługą ma kluczowe znaczenie. Oczywiście będzie nam potrzebna strategia działań i dobranie reklam do wybranej grupy docelowej. Poznaj wskazówki, dzięki którym dowiesz się, jak prowadzić kampanie reklamowe dla sklepów internetowych, żeby podbić serca odbiorców!
Poradnik e-commerce: kampania reklamowa sklepu internetowego – od czego zacząć?
Przemyślana reklama w Internecie przyniesie nam wymierne korzyści. Przede wszystkim: sklep internetowy stanie się bardziej widoczny w sieci. Musimy pamiętać, że konkurencji wciąż przybywa, dlatego prowadzenie działalności online wcale nie jest łatwym zadaniem. Świetnie przygotowana strona WWW i szeroka oferta produktów w atrakcyjnych cenach nie zapewniają sukcesu w sprzedaży i nie spowodują, że użytkowników odwiedzających witrynę zacznie przybywać.
W przypadku promocji w sieci najbardziej zależy nam na konwersji, czyli na określonym działaniu, które podejmuje odbiorca w odpowiedzi na komunikat reklamowy. Istnieją różne rodzaje konwersji, np. poprawa widoczności sklepu w Internecie, wzrost składanych zamówień, a nawet pozyskanie zapisów na newsletter lub przyciągnięcie za sprawą konkretnej promocji. Musimy pamiętać, że zanim zaczniemy przeprowadzać płatne działania reklamowe, trzeba zadbać o dobre funkcjonowanie samej strony internetowej: nie może się zawieszać, czy długo ładować, a sam proces zamawiania powinien zamknąć się w kilku szybkich krokach. Musimy też oferować atrakcyjną wysyłkę i wygodne możliwości zwrotu, gdyż na to w ostatnim czasie patrzą kupujący. Nieatrakcyjny, przestarzały sklep internetowy z pewnością odstraszy użytkowników, którzy kliknęli reklamę. Ważną rolę w budowaniu wizerunku odgrywają obecnie media społecznościowe: ich potencjał reklamowy jest olbrzymi. Warto jednak wiedzieć, że social media rządzą się swoimi prawami. Aby w pełni skorzystać z ich możliwości, należy aktywnie prowadzić profile przez cały czas, publikując ciekawe posty i wchodzić w interakcję z użytkownikami.
Najważniejsze kroki kampanii reklamowej
W przypadku kampanii reklamowej w Internecie zacznij od tych kroków:
- wyznacz cele: co chcesz osiągnąć poprzez płatną promocję? Dokładnie określ konwersję, dzięki czemu rezultaty reklamy będą mierzalne, bez problemu też poprawisz kampanię, jeśli nie będzie przynosiła zadowalających efektów;
- ustal odbiorców: do kogo konkretnie kierujesz komunikat reklamowy? Jakie są potrzeby Twoich odbiorców? Sprecyzuj grupę docelową, dzięki czemu trafisz do osób, których zainteresuje Twoja oferta;
- zadbaj o stronę wizualną kampanii internetowej: aby reklama była efektywna, musi być ciekawa i przyciągać uwagę: zadbaj o wysokiej jakości grafiki, postaw na krótki tekst i zachęć odbiorców do podjęcia określonego działania.
Jak skutecznie reklamować sklep internetowy? 3 wskazówki
Dynamicznie zmieniający się rynek e-commerce wymaga ciągłego śledzenia trendów i zaznajamiania się z nowymi technologiami. W ten sposób nie damy się wyprzedzić konkurencji i znajdziemy kolejne możliwości promowania sklepu internetowego . Zanim jednak zaplanujemy całą kampanię marketingową i ustalimy strategię działań, warto zapoznać się z kilkoma cennymi wskazówkami. Będą pomocne niezależnie od tego, gdzie ustawimy kampanie: w wyszukiwarce Google, na Facebooku czy w jeszcze innym miejscu.
Wskazówka 1: ustal komunikat, jaki chcesz przekazać za pomocą reklamy
Aby kampania promocyjna jak najlepiej spełniła swoje zadanie i przyniosła wymierne korzyści, nie może być ogólnikowa i niesprecyzowana. Zastanów się, jaki konkretnie produkt zamierzasz reklamować, a może przekaz ma dotyczyć całego sklepu internetowego? To bardzo ważna i duża różnica. Pamiętaj, że kampanie reklamowe będą miały różne cele. Jeśli chcemy utrzymywać relacje z odbiorcami, wystarczy przygotować reklamę przypominającą. Gdy zależy nam na budowaniu rozpoznawalności marki, skupimy się na komunikatach informacyjnych.
Wskazówka 2: dopasuj kanały i sposób komunikacji do grupy docelowej
Udało Ci się określić, do jakich osób chcesz trafić z reklamą? Znasz potrzeby swoich potencjalnych klientów i wiesz, jakie problemy rozwiązują Twoje produkty? W takim razie przejdź do kolejnego kroku: ustal, które kanały komunikacji najlepiej się sprawdzą i w jaki sposób sformułować przekaz kampanii. W jakim wieku są Twoi odbiorcy? Możesz pozwolić sobie na nieco luźniejszy, swobodny ton, czy raczej wskazany będzie poważniejszy język? Gdzie spędzają czas osoby, do których chcesz trafić z reklamą produktów, gdy są online? Na Facebooku, Instagramie, a może konieczne będzie przygotowanie kampanii mailingowej? Pamiętaj, aby działania zawsze pasowało do odbiorcy, nie bój się niekonwencjonalnych rozwiązań!
Wskazówka 3: na bieżąco monitoruj wyniki kampanii reklamowej
Firmy, które dopiero rozpoczynają działanie na rynku e-commerce i tworzą pierwsze reklamy online, często popełniają poważny błąd: nie monitorują przebiegu kampanii. Tymczasem promocja w Internecie ma jedną główną zaletę: można ją zmieniać i dostosowywać jeszcze w trakcie trwania! Czasem wystarczy drobna zmiana w ustawieniach, żeby osiągnąć znacznie lepsze wyniki i w pełni zrealizować wyznaczone cele marketingowe. Nie chcemy przecież inwestować pieniędzy w kampanię, która nie będzie efektywna i skuteczna. Monitoring funkcjonowania reklamy, prowadzimy wykorzystując różne narzędzia analityczne, np. Google Analytics. Tworząc reklamy przy pomocy menadżera reklam, np. w mediach społecznościowych, otrzymujemy dostęp do danych statystycznych w ramach korzystania z platformy.
Gdzie reklamować sklep internetowy? Poznaj sprawdzone rozwiązania!
Produktów na Twojej stronie wciąż przybywa? Sklep online został dostosowany do wygórowanych oczekiwań kupujących? Aktywnie prowadzisz profile marki w wybranych mediach społecznościowych? Potrafisz dokładnie określić grupę docelową i chcesz, aby w sklepie internetowym cały czas pojawiali się nowi potencjalni klienci? Zatem najwyższy czas na działania zintegrowane reklamowe! Pozostaje tylko jedno ważne pytanie: gdzie się reklamować? Masz do wyboru naprawdę sporo opcji.
Google Ads
Najpopularniejsza forma reklamy internetowej, dzięki której uzyskasz rozpoznawalność produktu lub swojej firmy w krótkim czasie. Promocja sklepu poprzez Google Ads polega na płatności naliczanej tylko za kliknięcie w reklamę, oznacza to, że nie płacimy za wyświetlenia, tylko za podjęcie działania przez użytkownika.
Media społecznościowe (Facebook, Instagram YouTube itp.)
Menadżer reklam Facebooka umożliwia stworzenie reklamy idealnie dopasowanej do wybranej grupy osób, np. pod względem wieku, płci, czy zainteresowań. Nie istnieje ściśle określony dolny limit budżetowy, więc koszt reklamy może być naprawdę niski — wówczas musimy jednak pamiętać, że zasięgi będą mniejsze.
Blog/content marketing
Publikacja wartościowych treści na firmowym blogu oraz w mediach społecznościowych to skuteczny sposób na promocję, dzięki któremu zbudujemy zaufanie do marki i zyskamy lojalność klientów. Musimy tylko pamiętać, żeby dostarczać wartościowe, interesujące materiały. Poza tym content marketing pozwoli nam się wyróżnić na tle rosnącej konkurencji i pozwoli nawiązać relacje z odbiorcami.
Współpraca z blogerami/vlogerami/influencerami
Osoby tworzące w sieci mają duże zasięgi, cieszą się zaufaniem swoich followersów i pomogą nam trafić do odpowiedniej grupy docelowej. Influencer to w obecnych czasach lider opinii, którego działalność wpływa na zachowanie i decyzje zakupowe innych. Jak wiemy, zanim konsument zdecyduje się na zakupy, często szuka opinii w Internecie, recenzji i rekomendacji. Wybrany bloger może przedstawić nasz produkt i wyrazić o nim swoje zdanie, przyciągając innych.
Podsumowanie
Już teraz wiesz jak odpowiednio i w ciekawy sposób prowadzić kampanie reklamowe. Poznałeś sprawdzone rozwiązania, aby wypromować produkty i sklep. Pamiętasz jak istotne jest zbadanie grupy docelowej i monitorowanie kampanii, zatem nie pozostaje nic innego jak wcielić wszystkie powyższe rady w życie. Zacznij promować swoją markę już dziś! Trzymamy kciuki!