Sukces w branży e-commerce zależy od wielu czynników. Musimy stworzyć funkcjonalną, nowoczesną i intuicyjną stronę sklepu internetowego, wykazywać się profesjonalną obsługą klienta, czy zaplanować skuteczne działania marketingowe. Dla kupujących online nawet najmniejsze szczegóły związane z realizacją zamówienia mogą mieć ogromne znaczenie. Zbyt długie oczekiwanie na przesyłkę lub brak odpowiedzi na zapytanie to wystarczające powody, aby następne zakupy zrobić u konkurencji. Warto jednak pamiętać, że dobra oferta i sprzedawanie towarów wpisujących się w obecne potrzeby klientów to fundament, bez którego pozostałe wysiłki zdadzą się na nic. Co zatem sprzedawać w Internecie, żeby sprawnie rozkręcić sprzedaż? Co najlepiej sprzedaje się w sieci? Czym handlować, aby trafić do serc kupujących online? Rozwiejmy wszelkie wątpliwości!
Pomysł na sklep internetowy: co sprzedawać? Jak się wyróżnić?
Nie jest tajemnicą, że popularność sklepów internetowych rośnie z miesiąca na miesiąc. Z jednej strony wydaje się, że rynek jest przesycony towarami, a z drugiej coraz więcej osób uruchamia swój biznes w sieci. Przyzwyczailiśmy się do szybkich, a także łatwych zakupów bez wychodzenia z domu. Często wystarczy zaledwie kilka kliknięć o dowolnej porze i wszystkie wybrane produkty zostają zamówione. Do tego ukochany produkt dociera do nas w ciągu 1-2 dni. Dlatego też, jeśli chcemy założyć własny sklep online, musimy przede wszystkim zadbać o to, żeby się wyróżnić. Nawet sprzedając pospolite, uniwersalne towary codziennego użytku, mamy szansę zaistnieć na rynku e-commerce, ale tylko wtedy gdy odpowiednio się do tego zabierzemy. Co więc należy zrobić? Jak zaplanować działania i je realizować? Sprawdźmy!
Pomysł na sklep internetowy jest kluczowy!
Bardziej liczy się pomysł, dzięki któremu będziemy znacząco odstawać od konkurencji — oczywiście w pozytywnym znaczeniu. Możemy na przykład komunikować się z odbiorcami w unikalny sposób, poszukać słabych punktów konkurentów i uzupełnić lukę, zaoferować korzystniejsze warunki dostawy, czy obrać nietuzinkową strategię promocyjną, a także dzielić się z nimi swoją wiedzą w postaci bloga czy vloga. Bez wątpienia Klienci docenią fakt, że udzielasz rad, nie pobierając opłat i będą chcieli się odwdzięczyć zakupami. Do tego ważną rolę w rozwijaniu sklepów internetowych odgrywają media społecznościowe. To z ich pomocą kontaktujemy się z konsumentami i prowadzimy z nimi dialog, a także zachęcamy do częstego odwiedzania strony internetowej.
Czym warto handlować w sieci? Branże niszowe i zawężanie produktów
Zawsze warto poszukać swojej unikalnej niszy. Sprzedawanie zdrowych produktów, np. organicznej żywności jest dosyć szeroką dziedziną. Jeśli jednak zaoferujemy towary do stworzenia idealnego, pożywnego, wegańskiego śniadania wraz z akcesoriami, mamy znacznie większe szanse na zdobycie zainteresowania internautów. Oczywiście na początku sprzedaży musimy liczyć się z małą ilością klientów. Jednak odpowiednie działania marketingowych przy użyciu różnych narzędzi pomogą nam rozszerzać zasięgi. Zainteresowanie sklepem zacznie rosnąć. Warto również proponować spersonalizowane usługi, które będą znacznie atrakcyjniejsze dla odbiorców.
Co sprzedawać online w 2021 roku? Podpowiadamy!
Zanim zdecydujemy się sprzedawać w sklepie internetowym, powinniśmy w pierwszej kolejności zorientować się, co najchętniej kupują konsumenci. Będziemy mieli lepsze rozeznanie, dzięki czemu łatwiej wybierzemy branżę, w której chcemy działać. Zdecydowanie szybciej znajdziemy też swoją niszę lub pomyślimy o tym, jak zachęcić klientów do zakupu właśnie u nas. Co sprzedawać w Internecie? Możliwości jest naprawdę sporo.
Pomysł na sklep internetowy: czym najlepiej handlować?
Miejsce 1: akcesoria do domowego home office
Pandemia zmieniła oblicze naszej rzeczywistości. Przyzwyczailiśmy się, że praca zdalna to zupełnie normalna sprawa. Utrudnienia w dotarciu do biura stały się jednak okazją do sprzedawania zupełnie innych produktów w sieci: to w końcu potrzeby dyktują warunki. Wiele osób aktywnie poszukuje akcesoriów do komunikacji na odległość: mikrofonów, kamerek internetowych, lamp doświetlających, czy głośników. Nawet, gdy świat wróci już w pełni do normalności, zapotrzebowanie na tego rodzaju produkty z pewnością nie zmaleje.
Miejsce 2: zdrowa żywność i artykuły bio
W Internecie coraz chętniej kupujemy zaopatrzenie lodówki. Rośnie świadomość konsumentów w kwestiach odżywiania. Poszukujemy zdrowych towarów, których dostępność jest nierzadko ograniczona w tradycyjnych supermarketach. Poza tym ceny zdrowej żywności są po prostu wysokie. Sklep internetowy oferujący ciekawe produkty, np. bez cukru, superfoods albo bezglutenowe z pewnoscią zyska rzeszę oddanych klientów – jeśli zadbamy o marketing i nienaganną obsługę.
Miejsce 3: artykuły dla dzieci: ubranka, zabawki, akcesoria
Co kupujemy naszym pociechom na święta, urodziny lub inne okazje? Oczywiście zabawki. W tym temacie chyba nigdy nic się nie zmieni. Ciekawe gry planszowe, klocki, maty edukacyjne, samochodziki, lalki, czy elementy do samodzielnego złożenia. Wybór jest bardzo szeroki. Poza tym dzieci znacznie częściej potrzebują nowych ubrań niż dorośli, ponieważ szybko z nich wyrastają. Sklep internetowy dostarczający produkty dla najmłodszych ma dużą szansę na sukces. Oczywiście musimy pamiętać, żeby nasz asortyment i branding wyróżniały się na tle konkurencji.
Miejsce 4: sport
Ćwiczenia fitness stały się ostatnimi czasy bardzo popularne – tak samo, jak chodzenie na siłownię. Aktywny styl życia zyskuje coraz szerszą rzeszę zwolenników. Sprzedaż sprzętu sportowego i rozmaitych dodatków w sklepach internetowych ma ogromny potencjał. Również w przypadku tak szerokiej branży, jaką jest sport, warto poszukać swojej niszy: sprecyzować, co dokładnie chcemy sprzedawać i jakiej grupie odbiorców.
Miejsce 5: dom i ogród
Sprzedaż produktów do domu i ogrodu bije rekordy. Polacy uwielbiają zamawiać wyposażenie wnętrz i wszelkiego rodzaju dodatki w Internecie. Każdy z nas lubi otaczać się estetycznymi, dobrze wykonanymi przedmiotami, które pozytywnie wpływają na domową atmosferę. Kiedy uda nam się zaoferować atrakcyjne, konkurencyjne ceny i podążać za wnętrzarskimi trendami, z pewnością szybko zyskamy lojalne grono kupujących.
Co sprzedawać w Internecie? Inne dochodowe branże
Polacy chętnie robią zakupy w sieci, poszukując wielu różnych produktów: od książek i ubrań, po samochody i sprzęt elektroniczny. Chcesz wiedzieć, co jeszcze sprzedawać w Internecie, żeby odnieść sukces na rynku e-commerce? Do najpopularniejszych kategorii towarów należą: kosmetyki i perfumy, wyroby farmaceutyczne (np. suplementy diety), obuwie i odzież, sprzęt RTV/AGD, bilety do kina, urządzenia mobilne, akcesoria dla zwierząt. Warto zaznaczyć, że produkty, takie jak kosmetyki czy wyroby farmaceutyczne można dostarczać poprzez Lodówkomaty.
Sprzedaż w Internecie: skąd brać produkty do własnego sklepu internetowego?
Funkcjonowanie e-sklepów znasz od podszewki? Chcesz zdecydować się na własny biznes w branży e-commerce? Wiesz mniej więcej, na jakich działaniach oprzeć strategię sprzedaży w sklepie i znalazłeś swoją niszę? W takim razie pozostaje jeszcze jedna ważna kwestia: skąd wziąć produkty? Najpopularniejszym sposobem jest po prostu zamawianie towarów w hurtowni. Niektórzy przedsiębiorcy sprzedają własne wyroby, a inni kupują asortyment sklepu prosto od producenta.
Dobrym rozwiązaniem będzie też skorzystanie z możliwości, jakie daje dropshipping, czyli sprzedaż towarów wysyłanych z hurtowni. Dzięki temu nie musisz kupować produktów na zapas. Szczególnie na początku działalności w e-commerce trudno określić, ile uda nam się sprzedać, a inwestycja w asortyment nie zawsze zwróci nam się w krótkim upływie czasu. Dropshipping niweluje ten problem. Nie potrzebujesz też magazynu i nie musisz zatrudniać dodatkowych pracowników.