Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, w jaki sposób możesz przykuć uwagę potencjalnych klientów? Przede wszystkim musisz zadbać zarówno o estetyczny wygląd witryny, jak i intuicyjną nawigację po stronie. Pamiętaj, że w e-commerce wiele zależy od atrakcyjnego zaprezentowania produktów, które sprzedajesz. Nie zapominaj także o bezpieczeństwie – użytkownik musi wiedzieć, że Twoja platforma sprzedażowa jest godna zaufania. Zatem, jak najlepiej wyróżnić witrynę? Sprawdźmy!
Dobry sklep internetowy to gwarancja bezpiecznych zakupów
Każdy potencjalny klient sklepu internetowego powinien mieć pewność, że może w nim dokonać bezpiecznych zakupów. Z tego powodu jedną z kluczowych kwestii jest zamieszczenie na stronie e-sklepu zakładki informującej o polityce prywatności oraz dodanie regulaminu. To bardzo ważne z perspektywy użytkownika – dzięki temu zyskuje pewność, że jego dane osobowe nie zostaną udostępnione osobom trzecim. Istotną kwestią jest również certyfikat SSL. Jego obecność stanowi dla klienta gwarancję bezpiecznych zakupów, a w efekcie cały sklep internetowy staje się bardziej wiarygodny.
Intuicyjna nawigacja e-sklepu
Nowoczesne sklepy internetowe są projektowane z myślą o kluczowych potrzebach klienta. Najważniejsze, aby mógł on w łatwy sposób dokonać zakupu. Poszczególne etapy finalizowania sprzedaży muszą być zrozumiałe dla odbiorcy. W Internecie największą popularnością cieszą się sklepy, które wyróżniają się jasnym podziałem na kategorie produktów. Dzięki temu rozwiązaniu klienci nie mają problemu z szybkim znalezieniem interesującego ich asortymentu.
Jak założyć stronę internetową sklepu, aby była intuicyjna w obsłudze? Poza podziałem na kategorie należy także uwzględnić szybką wyszukiwarkę. Powinna ona znajdować się w widocznym miejscu, pozwalając klientowi na wpisanie nazwy poszukiwanego produktu. Dobry sklep online nie może długo ładować wyników – dla wielu konsumentów szybka wyszukiwarka to jedna z kluczowych funkcjonalności strony.
Strona produktowa – zadbaj o profesjonalne zdjęcia produktów
Na szczególną uwagę podczas tworzenia sklepu internetowego zasługuje strona produktowa. Należy zadbać nie tylko o unikalne opisy asortymentu, ale także atrakcyjne zdjęcia. Pokaż produkt z wielu stron, a także jego zastosowanie. Dobrym rozwiązaniem są specjalne sesje produktowe, dzięki temu uzyskasz materiał na stronę swojego e-commerce.
Pamiętaj, że nawet najdokładniejsze informacje na temat produktu okażą się niewystarczające dla klienta, jeśli zapomnisz o dodaniu fotografii. Zdjęcia nie mogą być przypadkowe – muszą wyglądać profesjonalnie, prezentując główne zalety danego produktu. Większość klientów wzrokowo ocenia atrakcyjność asortymentu, dlatego niejednokrotnie to od jakości dodanych fotografii zależy podjęcie decyzji o włożeniu towarów do wirtualnego koszyka.
Atrakcyjne opisy produktów – o czym pamiętać?
Jak opisać dany produkt, aby przyciągnąć uwagę konsumentów? Przede wszystkim na stronie internetowej sklepu nie należy umieszczać gotowych opisów od producenta. Takie treści znajdują się w wielu innych platformach sprzedażowych i mają bardzo negatywny wpływ na pozycję w wyszukiwarce www.
Unikalność i odpowiednia długość
Rzetelne opisy produktów muszą być przede wszystkim unikalne. Z punktu widzenia SEO ważne jest także zachowanie optymalnej długości – najlepiej od 1000 do 1500 znaków liczonych ze spacjami.
Przejrzysta budowa treści
Chociaż podstawę stanowi wartość merytoryczna opisów, nie można zapominać o zachowaniu ich odpowiedniej budowy. Aby przykuć uwagę swoich klientów, warto dzielić dłuższe treści na akapity, dbając o ich przejrzystą formę. Zaleca się stosowanie wypunktowań oraz pogrubień. Dobre opisy powinny przekonywać konsumenta, jakie korzyści mają konkretne produkty, skłaniając do sfinalizowania zakupów online.
Promowanie kluczowych produktów
W sklepie online powinno znaleźć się miejsce na reklamowanie kluczowych produktów lub wyprzedaży. Dzięki temu klient jednym kliknięciem przeniesie się na podstronę konkretnej okazji. Ważne jest także informowanie konsumentów o ofertach specjalnych związanych na przykład z nadchodzącymi świętami czy Dniem Darmowej Dostawy. Na stronie głównej warto też umieścić informacje o dodatkowych zniżkach dla osób zarejestrowanych czy dla stałych klientów.
Postaw na bloga firmowego
Zastanawiasz się, jak zachęcić do zakupów i dać dodatkową wartość klientom? A przy tym także wyróżnić się pośród konkurencji? Postaw zatem na blog firmowy na swojej stronie. Dzięki temu klienci będą mogli poczytać o tematach związanych z Twoją działalnością, a także uzyskać porady w temacie, który ich interesuje. Z pewnością wpłynie to pozytywnie na opinie o e-commerce. Klienci chętniej ufają osobom, które dzielą się swoją wiedzą.
Czytelna strona, czyli jaka?
O czym należy pamiętać przy tworzeniu strony głównej sklepu? Przede wszystkim bardzo ważną kwestią jest zachowanie jej czytelności. Gotowa witryna powinna udostępniać przejrzyste treści, napisane odpowiednio dużą czcionką. Znajdujące się na niej zdjęcia muszą być dobrej jakości, przedstawiając rzeczywisty wygląd produktów. Estetyczna prezencja strony to podstawa, aby wzbudzić zaufanie klienta.
Poszczególne oferty muszą być czytelne w odbiorze, ułatwiając użytkownikom podjęcie decyzji zakupowej. Należy unikać wyskakujących okienek informujących o atrakcyjnych promocjach czy proponowanych nowościach. Na stronie sklepu internetowego nie należy stosować nachalnych form reklamy, które klienci oceniają jako irytujące.
Wygląd sklepu internetowego – jaka kolorystyka?
Potencjalni użytkownicy platformy sprzedażowej podświadomie oceniają atrakcyjność danej witryny przez pryzmat dominującej kolorystyki. Z tego względu należy zadbać o to, aby e-sklep przykuwał uwagę odpowiednio dopasowanymi barwami. Kolory w marketingu mają kluczowe znaczenie, co widać także w e-commerce. Warto używać ich świadomie, zwiększając atrakcyjność strony głównej. Inspiracją mogą być podstawowe zasady psychologii kolorów.
Psychologia kolorów
Przykładowo, jeśli w swoim sklepie promujesz zdrową żywność lub sprzęt ogrodniczy, dobrym wyborem będzie zieleń. Z kolei w przypadku e-sklepów związanych z finansami i bankowością, lepiej postawić na barwę niebieską. Kolor pomarańczowy kojarzy się natomiast z branżą gastronomiczną – psychologowie podkreślają, że ta barwa zwiększa apetyt i tym samym może wpłynąć na złożenie zamówienia na wybrane dania.
Opinie zadowolonych klientów
Jak przekonać klienta do złożenia zamówienia w sklepie internetowym? Skutecznym sposobem może być udostępnienie pozytywnych opinii internautów. Przykładowe wpisy najlepiej umieścić pod konkretnymi produktami. Dlaczego jest to takie ważne? Sklep internetowy udostępniający opinie innych użytkowników staje się bardziej wiarygodny w oczach potencjalnego klienta. Należy podkreślić, że wpisy nie muszą być tylko pozytywne, ponieważ konsumenci mają różne gusta i jeden produkt może zebrać kilka różnych ocen.
Jak stworzyć stronę internetową sklepu?
W branży e-commerce panuje duża konkurencja, dlatego warto zadbać o to, aby stworzyć unikalną ofertę, przykuwającą uwagę klientów. Coraz więcej osób robi zakupy przez internet, kierując się różnymi względami. Z myślą o zwiększeniu sprzedaży należy stworzyć stronę sklepu z uwzględnieniem intuicyjnej obsługi.
Ważne jest, aby poszczególne produkty zostały zaprezentowane w atrakcyjny sposób, w czym pomocne okażą się unikalne opisy oraz zdjęcia. Dobry sklep internetowy powinien być także atrakcyjny wizualnie. Tworząc jego witrynę, nie można zapominać o szybkości ładowania. Należy skorzystać z nowoczesnych technologii, aby klienci nie musieli czekać na uruchomienie strony.
Podsumowanie
Przekonaj internautów do swojej oferty i stwórz sklep, który stanie się ich ulubionym miejscem w sieci. Jeśli Twoja strona będzie wpisywała się w najważniejsze potrzeby potencjalnego konsumenta, uda Ci się zwiększyć sprzedaż. Pamiętaj o atrakcyjnej witrynie, bezpieczeństwie i dostosowanej treści – wtedy sukces jest gwarantowany!