Sprzedaż online

Jak powinien wyglądać opis produktów w sklepie internetowym?

0 Shares
0
0
0

Czy wiesz, jak opisywać produkty w sklepie internetowym, aby przekonać klientów do zakupu? Zastanawiałeś się, na co należy zwracać uwagę, aby stworzyć idealny opis? Otóż musisz wziąć pod uwagę zarówno potrzeby potencjalnego konsumenta, jak i wytyczne dotyczące optymalizacji SEO. Ważny jest również schemat cecha-zaleta-korzyść. W ten sposób klienci poznają lepiej zamawiany produkt. Pamiętaj również, że kluczem do sukcesu są unikalne opisy produktów, dzięki którym uda Ci się pokonać konkurencję.

Dlaczego opis produktu w sklepie internetowym jest ważny dla klienta?

Dobry opis produktu ma kluczowy wpływ na decyzje zakupowe potencjalnych klientów. Musi on zawierać niezbędne informacje na temat oferowanego towaru, upewniając konsumenta, że przedmiot zakupu spełni jego oczekiwania. W przypadku produktów elektronicznych czy sprzętu AGD należy też wstawić specyfikację techniczną. Wszyscy chcą wiedzieć, co kupują, skoro nie mogą dotknąć ani wypróbować danego przedmiotu. Dlatego też w takiej sytuacji polegają na opisie i informacjach o produkcie. Co ważne, bardzo wielu klientów rezygnuje z zakupu, jeśli na stronie sklepu nie znaleźli niezbędnych informacji. Aby zatem przeciwdziałać porzuconym koszykom, musisz zadbać o rzeczowy opis w karcie produktu.

Co umieścić na karcie produktu oprócz opisu?

Nikt nie lubi kupować przysłowiowego kota w worku, dlatego nawet najbardziej szczegółowe opisy produktów nie przyciągną uwagi konsumenta, jeśli sprzedawca nie udostępni zdjęć oferowanych towarów. Potencjalny klient musi wiedzieć, jak wygląda zamawiany przez niego przedmiot. Warto też w przypadku ubrań pokazać jak wyglądają na danym modelu, wtedy klient może sobie lepiej wyobrazić, jak będzie w nim wyglądać.

W miarę możliwości warto na stronie sklepu internetowego wstawić kilka różnych zdjęć wraz z krótkimi zdaniami, które podkreśliłyby główne zalety oferowanego produktu. Jest to dość powszechna praktyka na portalach aukcyjnych, gdzie sprzedawcy udostępniają pliki graficzne wraz z wypunktowaniami lub pogrubionymi fragmentami opisu uwzględniając dane cechy i zalety produkt, a przez to pokazują, co można zyskać, kupując dany przedmiot.

Opinie klientów w kartach produktów

Nie tylko zdjęcia warto dołączyć do opisów produktów, ale także podpiąć pod produkty opinie innych internautów. Warto wspomnieć, że dla wielu osób rekomendacje innych klientów są kluczowe w podjęciu decyzji zakupowej. Sporo osób przed zakupem najpierw sprawdza, jak inni ocenili dany przedmiot. Ponadto dobrze, jeśli opinie podkreślają konkretne cechy produktu. Dodatkowo można pozwolić klientom na ocenianie nabytych towarów. Przedmiot z maksymalną ilością gwiazdek lub punktów, od razu przykuje uwagę potencjalnego konsumenta.

Idealny opis produktu – jaka długość?

Każdy sprzedawca sklepu internetowego powinien zadbać o to, aby opisy oferowanych produktów były napisane pod kątem wyszukiwarek internetowych. Co to oznacza w praktyce? Pod uwagę należy wziąć nie tylko samą treść, ale także długość. Według zaleceń specjalistów od SEO, jeden opis powinien mieścić się w granicach od 1000 do 1500 znaków, licząc ze spacjami. Ta orientacyjna długość jest najlepszym rozwiązaniem z myślą o utrzymaniu wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej. Ponadto równie istotne jest dodanie fraz kluczowych, aby opis się odpowiednio pozycjonował.

Czy dobre opisy produktów wpływają na sprzedaż?

Zastanawiasz się, w jaki sposób idealny opis produktu może pomóc w zwiększeniu sprzedaży w sklepie internetowym? Jak się okazuje, odpowiednio napisany i sformatowany tekst ma kluczowy wpływ na utrzymanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. W efekcie potencjalny klient, wpisując do sieci konkretne słowa kluczowe, zostaje przekierowany właśnie do Twojego sklepu. Nic dziwnego, że wielu sprzedawców decyduje się na wsparcie specjalistów od SEO, którzy tworzą dla nich profesjonalne opisy produktów. W rzeczywistości jest to inwestycja, która szybko się zwróci, pomagając w pozyskaniu wielu nowych klientów.

Dopasuj opisy produktów do potencjalnych klientów

Tworzenie skutecznych opisów produktów dla sklepu internetowego musi być podyktowane potrzebami potencjalnych konsumentów. W tym celu należy zastanowić się nad kluczowymi cechami idealnego klienta. Warto spróbować określić jego wiek, zainteresowania czy miejsce zamieszkania. Po dokładnym przeanalizowaniu profilu potencjalnego odbiorcy, o wiele łatwiej będzie tworzyć skuteczne opisy produktów, dostosowane do oczekiwań klientów.

Postaw na język korzyści

Jak zachęcić klienta do zakupu produktu? W tym celu warto posługiwać się językiem korzyści. Co to oznacza w praktyce? Dany produkt powinien być opisany w taki sposób, aby klient poznał jego cechy, a co za tym idzie konkretne zalety i korzyści w praktyce. Należy unikać pustych frazesów i haseł reklamowych. Sama informacja, że, przykładowo, krem do twarzy jest najlepszym kosmetykiem, nic nie znaczy z punktu widzenia klienta. W opisie produktu należy wskazać, w jaki sposób oddziałuje on na cerę lub podkreślić skuteczność składników aktywnych. Dla klienta najważniejsze są konkrety – każda informacja powinna być dobrze uzasadniona.

Spójrzmy na przykładowy opis kremu do rąk, który może brzmieć tak: Krem do rąk ma w składzie sok z aloesu, który łagodzi podrażnienia, regeneruj i nawilża skórę. Dzięki temu Twoje dłonie pozostaną nawilżone przez wiele godzin.

Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Dobry opis produktu powinien być przede wszystkim czytelny, dlatego warto zastosować podział na akapity, wypunktowania lub wyjustowania kluczowych cech. Dzięki wypunktowaniom uda Ci się przykuć uwagę klienta do najważniejszych zalet opisywanego przedmiotu. Oczywiście z punktu widzenia SEO bardzo ważną kwestią są słowa kluczowe – mogą nimi być pojedyncze wyrazy lub dłuższe sformułowania, które najczęściej wpisują klienci do wyszukiwarki internetowej. W przypadku opisu produktu o długości 1500 znaków ze spacjami najlepiej maksymalnie dwa razy użyć tych samych fraz kluczowych. Tekst naszpikowany słowami pod wyszukiwarkę przestaje być atrakcyjny z punktu widzenia Google, co skutkuje niższą pozycją sklepu internetowego.

Czego unikać przy tworzeniu opisów produktów dla sklepów internetowych?

Niektórzy właściciele e-sklepów nie przywiązują wagi do unikalnych treści i powielają opisy ze strony producenta. Niestety, takie działanie bardzo niekorzystnie wpływa na wyniki sprzedaży i widoczność w wyszukiwarce. Zduplikowane treści nie są uznawane za wartościowe przez wyszukiwarkę Google. W efekcie skopiowane opisy znacznie zmniejszają sprzedaż, ponieważ mniej potencjalnych klientów trafia na witrynę sklepu. Oryginalne treści to podstawa, aby osiągnąć sukces w branży e-commerce. Ponadto niekiedy takie skopiowane treści zawierają błędy, dlatego też lepiej stawiać na swoje i sprawdzone opisy.

W opisach należy także unikać zbyt długich, niezrozumiałych zdań. Ich forma powinna być prosta, a przekaz klarowny dla każdego konsumenta. Nie dodawaj również zbyt skomplikowanych i specjalistycznych zwrotów, gdyż nie każdy je zrozumie. Istotne jest również, aby unikać przesadnego epatowania atutami poszczególnych produktów. Pamiętaj także o niewstawianiu zbyt długich bloków treści – dłuższy fragment lepiej podzielić na kilka krótszych.

Podsumowanie

Prowadzisz sklep internetowy i zależy Ci na szybkim zwiększeniu sprzedaży oferowanych przez Ciebie produktów? Zadbaj o unikalne i atrakcyjne dla odbiorcy opisy, dzięki którym dotrzesz do wielu potencjalnych konsumentów. Pamiętaj, aby miały odpowiednią wartość. Co ważne, nie musisz tworzyć ich samodzielnie – jeśli masz bardzo duży asortyment, lepiej skorzystaj z usług profesjonalnej agencji interaktywnej, która przygotuje za Ciebie odpowiednie treści. Przekonaj się, jak wiele zależy od skutecznych opisów produktów i zainwestuj w tę formę promocji swojego sklepu!

0 Shares
Podobne artykuły